Thursday 11 October 2012

Best author Rich Dad, Poor Dad, kini adalah 'bankrupt dad.'





Robert Kiyosaki
Busted: Financial author Robert Kiyosaki berhutang $24 juta dollar kepada orang yang telah membantu mempromosikan buku beliau.
Penulis Rich Dad, Poor Dad, kini adalah 'bankrupt dad', memfailkan muflis korporat terhadap salah satu syarikatnya setelah kalah penghakiman sebanyak 24juta dollar.

Mahkamah memerintahkan Robert Kiyosaki's Rich Global LLC untuk membayar sejumlah $23,687,957.21 kepada Syarikat Learning Annex dan pengasas serta pengerusinya, Bill Zanker.

"Kami telah letakkan jenama 'Rich Dad' dipersada antarabangsa namun apabila tiba kepada pembayaran, beliau(Robert kiyosaki) tidak mahu membayarnya," kata Zanker.

Dalam pada itu, Mike Sullivan, CEO kepada Kiyosaki’s Rich Dad Co., memberitahu bahawa Kiyosaki, adalah bernilai lebih $80 juta dollar, masih beroperasi dengan lancar dan terima kasih kepada pelaburan di syarikat lain. "Perjanjian bersama Learning Annex adalah dengan syarikat yang telah lama tidak beroperasi dalam berberapa tahun. Tidak hairanlah Learning Annex begitu marah dan kecewa kerana tiada wang dalam syarikat tersebut dan kami tidak dapat membawa wang keluar dari kumpulan tersebut.

Berita selanjutnya disini dan disini.


Share:

0 comments:

Recommended Webhosting & Domain Services

HUBUNGI

Sila hubungi saya di:
email : admin@pullbackforextrading.com

ENJIN CARIAN GOOGLE