Monday 1 February 2021

GEGARAN DI LABUAN BERPUNCA DARI LETUPAN METEOR



Tonton Video penuh di bawah;

 

Video letusan meteor yang berjaya dirakam secara kebetulan di Brunei. Kejadian ini yang bunyi letupannya didengari di Sabah, Sarawak dan Brunei awal pagi tadi (31 Januari 2021) telah menggemparkan dan menjadi tanda tanya seluruh negara. Segala persoalan ini telah terjawab dengan adanya video ini yang berjaya dirakam oleh Abd Wafiy bin Hj Rudzi melalui "dash cam" yang dipasang di kenderaan miliknya. kredit : astronomical society of Brunei Darussalam

METEOR DARI SUDUT ALQURAN

Dalam al-quran, Allah SWT menjadikan bintang-bintang itu sebagai hiasan dan juga pelempar syaitan.

"Sesungguhnya Kami telah menghiasi langit yang dekat (pada penglihatan penduduk bumi) dengan hiasan bintang-bintang. Dan (Kami pelihara urusan langit itu) dengan serapi-rapi kawalan dari (masuk campur) tiap-tiap Syaitan yang derhaka; (Dengan itu) mereka tidak dapat memasang telinga mendengar (percakapan malaikat) penduduk langit, dan mereka pula direjam (dengan api) dari segala arah dan penjuru, Untuk mengusir mereka; dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak putus-putus. Kecuali sesiapa di antara Syaitan-syaitan itu yang curi mendengar mana-mana percakapan (malaikat), maka ia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menjulang lagi menembusi." (As-Saaffaat)

Dalam ayat yang lain;

"Dan demi sesungguhnya! Kami telah menghiasi langit yang dekat (pada penglihatan penduduk bumi) dengan bintang-bintang, dan Kami jadikan bintang-bintang itu punca rejaman terhadap Syaitan-syaitan; dan Kami sediakan bagi mereka azab neraka yang menjulang-julang." (Al-Mulk, 5)

Maka terjawablah apakah punca letupan dan gegaran yang berlaku kemarin. SubhanAllah.!


-admin-


Share:

0 comments:

Recommended Webhosting & Domain Services

HUBUNGI

Sila hubungi saya di:
email : admin@pullbackforextrading.com
whatsapp: 0168225295


ENJIN CARIAN GOOGLE