LEPAK DI LIBRARY

Bestnya tempat ni!

ayam butter salted egg

My favourite recepi!

TOPI FAVORITE

Alhamdulillah! Terima kasih atas kejutannya!! tau-tau je logo kegemaran ni.. new favorite cap!

20 KHASIAT BAWANG PUTIH

Bawang putih mempunyai khasiat yang luar biasa buat kita semua. Paling best ia mudah didapati di pasaraya!

uTorrent made easy!

Tutorial ringkas dan mudah menggunakan uTorrent untuk muat-turun file kegemaran anda.

Saturday, 29 September 2012

Korea Selatan = Negara yang paling 'PLASTIK'...

Jom tengok gambar-gambar kat bawah ni... Oh tidak..!! betapa 'plastiknya' mereka itu...






OMG...!!!!!!!!!!!!
Share:

Wednesday, 26 September 2012

A Key Chain from Cik Sofie






Hello...........................

A few days before i've just receive a nice unique keychain from Cik Sofie.....

Wanna see it?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
A KeyChain!
It's the combination of our name! :)


And BTW, i actually like this kind of keychain... So also made my own two years ago.

Take a look at this,

my name, Nazz
So here we come... let's just combine it together.. just like our heart.. hehehe..

Our name. I like this!

Thanks a lot cik Sofie...!! i wonder how come u know i like this stuff??? Oh i remember! Its our chemistry! hehehe...

Thanks and wish u luck!


Yang ikhlas selamanya,
Nasyit.


Share:

Tuesday, 25 September 2012

Hahaha,,,, Merangkak 1000 meter sebagai minta maaf kepada isteri






 Ketika diri sedang angau bercinta, apa sahaja perkara sanggup dilakukan untuk meraih kasih pasangan masing-masing.

Dalam proses bercinta, itu ini sanggup dilakukan. Sanggup berjumpa walaupun duduk berjauhan pun ada rela yang buat.

Lepas berkahwin, ramai yang berkata pasangan akan berubah perangai atau tabiat sedikit demi sedikit.
Tetapi tidak bagi seorang lelaki yang tidak dikenali di China.

Kerana berasa sangat bersalah terhadap isterinya, dia sanggup melakukan tindakan yang boleh dianggap kurang waras oleh orang ramai di China.

Lelaki itu telah curang dengan isterinya kerana mempunyai perempuan simpanan.


Dia telah merangkak sejauh 1000 meter yang bermula dari Putian, Wilayah Fujian kerana ingin memohon kemaafan dari isterinya.

Orang ramai yang melalui kawasan itu cuba untuk menghulurkan bantuan kepadanya.
Tetapi dia menolak dengan menyatakan dia sengaja melakukan perbuatan itu kerana ingin menebus kesalahan terhadap isterinya.

Setiap satu langkah merangkaknya, dia akan sujud di jalan sehinggakan dahinya berdarah.
Namun, seorang wanita tiba-tiba muncul dengan menaiki teksi dan terus membawa lelaki itu masuk ke dalam kenderaan tersebut.

Orang ramai yang melihat kejadian itu telah mengira langkah merangkak lelaki itu dan genaplah 1000 meter dia merangkak yang akhirnya berhenti di Zhengrong Times Square.
Tidak diketahui sama ada wanita itu isterinya atau perempuan simpanannya.

Sumber 
Share:

Monday, 24 September 2012

Hati-hati dengan pendrive yang murah






Berhati-hatilah ketika korang membeli pen drive yang murah gila yang ada kalanya sampai tak masuk akal murahnya, sebab..






Share:

Sunday, 23 September 2012

Tahniah Shila Amzah Juara Asian Wave 2012






 

Tu lah kata org kan rezeki tak kemana kalau tak menang kat negara sendiri menang kat tempat org lagi bermakna kerana lebih ramai org luar negara tahu tidak lah di gelar jaguh kampung jer kan. Tahniah kepada artis comel molek anda sopan santun ini setelah tekad behijrah akhirnya Shila Amzah mengharumkan negara apabila berjaya memenangi Asian Wave 2012 di China.

Sebelum ini Shila Amzah antara tersingkir awal untuk program realiti MANIA yang di anjurkan oleh Astro. Ramai juga yg kecewa dan tidak puasa hati dengan pertandingan itu seperti memenagnkan kroni sendiri. Namun itu tidak mematahkan semangat beliau untuk terus membuktikan bahawa beliau bukan mudah mengalah.  Kemenangan di luar negara lebih jauh bermakna dan lebih di beri perhatian ramai.

Ini lah yg di katakan Malaysia Boleh! Bangga sangat apabila tgk video Shila Amzah perform mlm itu dengan 3 buah lagu yang bukan lagu beliau sendiri. Malah menyanyikan lagu dari bahasa asing sungguh mengkagumkan rakyat China sendiri termasuk barisan juri pada malam itu. Shila mengalahkan peserta-peserta hebat yantg bertanding daripada negara China, India Thailand, Singapura dan juga Korea Selatan.

Moga lepas ini lebih byk org kita menghargai bakat anak tempatan dan bukan menjadikan mereka sebagai batu loncatan untuk menaikan rangking sesebuah program sahaja. Bagi peluang kepada bakat2 hebat ini kerana Shila bukan sahaja mampu menyanyi malah mampu mencipta lagu sendiri seperti Patah Seribu yg menjadi siulan anak muda sekarang. Tahniah sekali lagi buat Shila Amzah.

Jom tgk nyanyian penuh persembahan beliau kat bawah.



 P/S : Tahniah! Best dengar nyanyian yg penuh bertenaga tu. :-)
Share:

cara tukar saiz pendrive 2GB kepada 4GB


1. Muaturun file tersebut disini.
2. Kemudian extract dan klik pada Drive Increaser 2.
3. Format pendrive tersebut.
4. Masukkan filename pendrive dan ikut langkah seterusnya.
5. Siap.


sebelum
selepas.

Dan sekarang pendrive korang yang saiznya agak kecil akan bertukar ke 4GB. Wah???
Ok silakan mencuba-try-test sendiri...

 
CREDIT : IZZAT DANIEL



Share:

Tepi Pantai...





Telah masuk 4 tahun kerja kat rumah tp x pernah ajak family keluar... hahahhaa~

Hari ne bawa family bersiar2 kat tepi pantai.. best jga kan sekali-sekala or mybe lbh bagus berkala-kala... hahahahahahhahahahakssss








Jiwang-jiwang sikit yer.. hehehe.. :-)

Yang Tulus Ikhlas,
Nasyit


Share:

Muka gadis yang cantik ini menjadi tidak cantik selepas pembedahan







Tu la namanya tak bersyukur dengan apa yang ada. Dah cantik nak jadi lebih cantik. Last-last cantik pun tidak malah jadi 'cacat'....

SEBELUM..













SELEPAS.


SEBELUM DAN SELEPAS.

 

 

Perasan tak kecacatan kat wajah tersebut? -Dagu nampak pelik..

Teringat pulak kat kartun di bawah ni...


HAHAHAHHAA...... lain kali bersyukur la dgn apa yang ada tu yer...
Karang tuhan tarik balik baru menyesal. :p


Share:

Saturday, 22 September 2012

Abdul Khalid: Dari Penjual Kelapa Salai, Akhirnya Ke Menteri Besar Selangor




PETALING JAYA, 20 SEPT: Memandang dengan wajah yang sayu, anak itu tidak dapat berbuat apa-apa untuk menyelamatkan rumah salai kelapa yang dibina bersama neneknya dari rentung dijilat api.
Pada hari itu, bukan sahaja salah satu punca pendapatan keluarganya hilang, malah dia harus mencari jalan melangsaikan upah yang perlu dibayar kepada beberapa orang perkerja.
Tertekan dengan kejadian itu, semangatnya tidak patah, malah dia mampu berdiri di hadapan keluarganya bagi menyatakan kesediaannya untuk bertanggungjawab atas kejadian tersebut, sedangkan ketika itu dia cuma berusia 12 tahun.
Akibatnya, anak itu kehilangan biasiswa persekolahan dan terpaksa membuat kerja sambilan dengan  mengajar matematik kepada anak-anak seorang tauke Cina yang bersekolah di darjah tiga dan empat.
Akhirnya, hasil titik peluh anak kampung itu, beliau berjaya meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarganya.
Peristiwa kebakaran rumah salai itu memberi kesan sangat mendalam di hati kecil anak itu dan masih kekal dalam ingatanya.
Pada 1979, 21 Tahun selepas kejadian kebakaran rumah salai neneknya, anak kecil yang  pernah menjual kelapa salai itu adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di Permodalan Nasional Berhad.

Dua tahun kemudiannya, nama penjual kelapa salai itu menjadi sebutan masyarakat dan korporat antarabangsa.
Ini atas kejayaan mengetuai operasi ‘dawn raid’ di Bursa Saham London dengan ‘membawa pulang’ syarikat ladang kelapa sawit gergasi Malaysianized Guthrie (kini dikenali sebagai Kumpulan Guthrie Bhd).
Dua puluh tujuh tahun selepas kejayaan ‘dawn raid’, anak itu dinobatkan pula sebagai Menteri Besar Selangor yang ke-14.
Demikian antara liku-liku kehidupan pernah ditempuhi Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sempat dirakamkan beliau dalam buku sulongnya, ‘Fearless: From Kampung Boy To CEO’.
Buku tersebut dilancarkan oleh isteri Menteri Besar Selangor, Puan Sri Salbiah Tunut dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Sunway Pyramid hari ini.
Selain menceritakan pengalaman beliau ketika meningkat dewasa, Abdul Khalid turut menyelitkan tips-tips berguna dalam mengejar impiannya untuk dikongsikan bersama masyarakat.
Antara pengajaran penting yang dikongsikan Khalid dalam buku setebal 76 halaman ini, beliau amat menitikberatkan sikap bertanggungjawab dalam menjalankan tugas.
Selain isi kandungan yang padat dengan pengalaman perit dan lucu buku ini bertambah menarik kerana dipersembahkan dengan gaya penyampaian seolah-olah Abdul Khalid berkomunikasi secara intim dan mesra dengan pembaca.

Ketika ditemui semasa pelancaran, Abdul Khalid memberitahu, buku yang dihasilkannya ini merupakan perintis kepada penulisan bacaan yang lebih berat.
“Banyak kali rakan-rakan saya minta saya tulis buku pengalaman saya sebagai ahli korporat.
“Jadi saya hasilkan buku ini dahulu sebagai permulaan kepada penulisan yang lebih berat, lebih bersifat akademik,” katanya kepada media selepas pelancaran buku tersebut.
Menurut Abdul Khalid, hasil jualan buku yang berharga RM25 senaskhah ini akan disumbangkan ke rumah-rumah kebajikan.
Buku ini sudah pun berada di pasaran dan boleh didapati di kedai-kedai terkemuka.

Sumber : http://www.selangorku.com/?p=14922
Share:

Kedutaan Amerika enggan turun terima memorandum bantah Filem Anti-Islam

SEBENTAR tadi berlangsung sebuah perhimpunan aman yang dianjurkan oleh Pemuda Parti Islam, PAS membantah penerbitan filem anti-Islam "Innocence of Muslim" di ibu negara.

Ribuan rakyat, dianggarkan oleh portal Malaysiakini, 5000 berarak menuju ke Kedutaan Amerika dan berhimpun di situ bagi menunjukkan bantahan terhadap penerbitan filem yang menghina Rasulullah itu.

Namun pihak kedutaan Amerika enggan turun untuk menerima memorandum bantahan yang dihantar oleh Pemuda Parti Islam, PAS sebaliknya sekadar menghantar ketua keselamatan mereka.
   

Turut hadir pemimpin KEADILAN, YB Nurul Izzah serta pimpinan bukan Islam daripada KEADILAN, YB Tian Chua, YB Sivarasa dan N Surendran.
   

Pelakon yang terkenal dengan watak Inspektor Aliza dalam Filem Gerak Khas, Abby Abadi turut menyertai himpunan ini.



Lagi gambar-gambar himpunan ini boleh didapati di [Liang Lahad]
Share:

Thursday, 20 September 2012

SaysdotCom - Unlimited Free Money





Assalam...

Korang dah daftar tak kat SaysdotCom ni?

SaysdotCom ni adalah sebuah syarikat pengiklanan berdaftar..

Berikut maklumatnya:

Malaysia's Social News Network
Lot 7.08B, Level 7,
1 Tech Park,
Tanjung Bandar Utama,
Bandar Utama 47800,
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.
Tel: +603 7731 7583
Fax: +603 7731 7683

Cara bisnes ni berfungsi adalah dengan berkongsi iklan di laman sosial blogger, facebook dan tweeter. Keuntungan akan di jana melalui klik. Simple kan? Cuba tengok kat bawah neh..


Biar sikit-sikit, lama-lama jadi gunung.. hehehe... :D

BTW, minimum payout adalah setelah mencapai RM50 ringgit.

Lebih menarik dari itu ialah ianya PERCUMA sahaja. So tunggu apa lagi? daftar la sekarang!




Share:

Wednesday, 19 September 2012

Cik Sofie yang nakal.






Hello hello hai...!!

assalamualaikum wbt..

Cik Sofie ni boleh tahan nakalnya juga.. tgk jer kat bawah ni...

Aku tlg sikit jer yer... x lebih2... hahahaa

FULL STORY kat sini yer >>> http://www.sofinahlamudin.com/

Katanya harini ada org yg tetiba marah kat mereka yg tgh syok gelak2 kat outlet mereka.

Anak sapa la yg bgtu perasan yer.. lain yg digelakkan lain pulak yg terasa.. kahakahakaha....

Apa-apa jer la yer Cik Sofie. hehehe

Sayang Cik Sofie! :-)

Share:

Monday, 17 September 2012

Doa Murah Rezeki

Assalamualaikum,
Terlebih dahulu, syukur ke hadrat-Nya dengan limpah kurnia-Nya yang telah memberi kesihatan tubuh badan dan kekuatan untuk meneruskan hari-hari yang berlalu. Sambil2 berehat bersama keluarga, setalah melepaskan penat seharian bekerja terlihat aku beberapa naskah buku yang aku perolehi tidak lama dahulu dan salah-satunya adalah “Doa Murah Rezeki”.
Sudah tentu kita semua mahukan sebuah keluarga yang sempurna dengan limpahan rezeki yang dikurniakan-Nya, namun semua itu hendaklah kita berusaha dengan mengerjakan apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang. Rezeki ada di mana-mana, mka kita hendaklah berusaha mencarinya. Salah satu jalan yang redhai adalah dengan berdoa kepada-Nya, sepertiman firman Allah swt dalam Surah Al-Baqarah ayat 186:

بسم الله الرحمن الرحيم


Surah al-Baqara - 2:186
Maksudnya: “Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.”
Di sini ingi aku kongsikan bersama beberapa doa:
1. Doa Nabi Isa Mohon Rezeki

بسم الله الرحمن الرحيم

Surah al-Maidah - 5:114
Maksudnya: “Ya Allah, Tuhan kami! Turunkanlah kiranya kepada kami satu hidangan dari langit, untuk menjadi hari raya bagi kami, iaitu bagi kami yang ada hari ini dan bagi orang-orang kami yang datang kemudian, dan sebagai satu tanda (mukjizat) daripadamu (yang menunjukkan kebesaran dan kekuasaanMu); dan kurniakanlah rezeki kepada kami, kerana Engkau jualah sebaik-baik Pemberi rezeki”.
2. Doa Supaya Dicukupkan Keperluan

بسم الله الرحمن الرحيم


Surah at-Taubah - 9:129
Maksudnya: ”Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar.”
3. Doa Semoga Beroleh Rezeki

بسم الله الرحمن الرحيم

Surah Hud - 11:6
Maksudnya: “Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan).”
4. Doa Semoga Rezeki Mencukupi

بسم الله الرحمن الرحيم


Surah al-Fathir - 35:2
Maksudnya: “Apa jua jenis rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia, maka tidak ada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dia lah sahaja yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.”
5. Doa Nabi Musa Menghadapi Kelaparan

بسم الله الرحمن الرحيم

Surah al-Qasas - 28:24
Maksudnya: ”Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberian yang Engkau berikan”.
9. Doa Murah Rezeki

بسم الله الرحمن الرحيم


Surah asy-Syuara - 42:19
Maksudnya: “Allah Maha Lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dia lah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.”
 

بسم الله الرحمن الرحيم


Surah at-Talaq - 65:7
Maksudnya: “Dan sesiapa yang di sempitkan rezekinya, maka hendaklah ia memberi nafkah dari apa yang diberikan Allah kepadanya (sekadar yang mampu); Allah tidak memberati seseorang melainkan (sekadar kemampuan) yang diberikan Allah kepadanya. (Orang-orang yang dalam kesempitan hendaklah ingat bahawa) Allah akan memberikan kesenangan sesudah berlakunya kesusahan.”

Share:

POST PALING POPULAR

HUBUNGI

Sila hubungi saya di:
email : admin@pullbackforextrading.com
whatsapp: 0168225295


Dapatkan bonus 100% deposit

MOHD NASYIT GAMING

ENJIN CARIAN GOOGLE

Arkib

Blog archive